Ambiciózní cíle organizátorů Le Tour

Nezbytné inovace se nevyhýbají ani králům cyklistických událostí. Každý chce zůstat na špici pelotonu.

Amaury Sport Organisation (A.S.O.), organizátor Tour de France a dalších profesionálních sportovních podniků, se příliš neliší od jiných organizací, kterým jsme také pomohli k zásadní transformaci. A.S.O. chápe klíčovou roli technologií v procesu transformace uživatelské zkušenosti fanoušků i médií.

Le Tour má přes 10 miliónů návštěvníků na webu a přes 6 miliónů následovatelů v celém digitálním ekosystému.

A.S.O. chápe, že zákaznická zkušenost vyžaduje víc, než její pouhou digitalizaci. Ambiciózním cílem na začátku spolupráce bylo revolučně změnit tuto zkušenost a přinést fanouškům náhled do strategie, taktiky a týmové práce a maximálně využít událostí probíhajících v reálném čase.

Sportovní fanoušek očekává

špičkový digitální zážitek.

5 technologických inovací na Tour de France

Dimension Data pomáhá doručovat mnohem komplexnější zkušenost fanouškům a následovatelům Le Tour.

Pět technologických inovací na Tour de France

Podívejte se na animované video, pomocí jakých technologií přetváříme budoucnost digitální cyklistiky.

Koncept technologického řešení na Tour de France

Silná kombinace

špičkových technologií

Datové analýzy

Internet věcí

Hybridní IT

Digitální pracovní prostor

Kybernetická bezpečnost

Datové analýzy – pochopení dat a předpovídání výsledků

Nasadili jsme řešení, které dokáže sbírat data a analyzovat přes 3 miliardy datových bodů v průběhu závodu.

Díky tomu můžeme v reálném čase vytvářet prediktivní analýzy, jak se závod bude vyvíjet. Taková možnost se naskýtá poprvé v historii cyklistiky.

Platforma pro analýzu dat hostovaná v Dimension Data cloudu zahrnuje algoritmy, které kombinují průběžně pořizovaná data ze závodu, data třetích stran a historická data. Díky tomu dodáváme zcela novou úroveň porozumění průběhu závodu v každé jeho fázi.

Zatímco některá odvětví přijala prediktivní analýzy na určité úrovni, využití cloudu může tuto úroveň radikálně posunout.

Umožní provádět více analytických procesů ze širšího portfolia zdrojů, produkovat bohatší vizualizace a urychlit rozhodovací procesy. Na cloudu založená analytika a vizualizace umožňují firmám zaměřit se víc na výsledky a rozhodování a méně na samotný způsob jejich provedení.

Nové pohledy na závod díky strojovému učení a prediktivní analytice

Internet věcí přenáší diváky do závodu, ne závod k divákům

Každé kolo bylo opatřeno čipem na bázi GPS, který byl umístěn pod sedadlem jezdce.

Díky tomu bylo v průběhu závodu sebráno víc dat, než kdy dřív. Diváci tak měli možnost zažít téměř autentický pocit přítomnosti svého favorita.

Senzory produkovaly v reálném čase data o každém závodníkovi, včetně aktuální rychlosti, pozici v pelotonu a vzdálenosti mezi jezdci.

Sbíraná data byla kombinována s daty třetích stran o profilu trati a povětrnostních podmínkách. Vše propojeno navíc s historickými daty.

Výsledkem jsou zcela přesvědčivé datové vizualizace jako 3D mapping a párování s živými daty, jako je například rychlost jezdců.

Napříč různými odvětvími začaly organizace chápat sílu a novou úroveň kontroly, které mohou získat spojením fyzických komponent (vybavení, počítače, senzory) s digitálními systémy.

Propojená zařízení s bohatším datovým tokem zvyšují angažovanost fanoušků.

Na GPS založené čipy umístěné pod sedlem jezdců.

Hybridní IT – reagujte lépe na své zákazníky

Využíváme kompletně virtualizované mobilní datové centrum a Managed Services.

Datacentrum je složené ze serverů instalovaných a provozovaných z našeho „Big Data Trucku“. A ten je propojen s naším cloudem. Od roku 2017 jsou všechny analytické kapacity hostovány pouze na Dimension Data cloudové platformě. To činí naše řešení celkově agilnější, škálovatelnější a méně náchylné ke zranitelnostem – je tedy pod lepší kontrolou.

Naše Manage Centre poskytuje jednoduchý a centrální přehled o všech službách. Tyto globálně zajišťované služby pomáhají zjednodušit péči o síťovou a bezdrátovou konektivitu a zajišťovat monitoring a správu cloudových prvků celého řešení.

Dimension Data je partnerem pro organizace, které již vlastní rozsáhlé technologické parky. Zatímco některé firmy si mohou dovolit začít s digitální transformací na zelené louce, my pomáháme inovovat a vést transformaci do správně nastaveného stadia.

Big Data Truck propojený s Dimension Data cloudem je srdcem celého technologického konceptu.

Digitální pracovní prostor – všichni jsme součástí závodu, i když přímo nezávodíme

Spolupráce na dálku napříč kontinenty

Ať už jen odstraňujete problémy anebo připravujete náročné vizualizace v reálném čase, Dimension Data dokáže přijít s osvědčenými službami s využitím HD videa, konferencingu a nástroji pro týmovou spolupráci. Tým v Big Data Trucku spolupracoval s mezinárodními týmy napříč čtyřmi kontinenty, aby dokázal špičkově poskytovat své služby.

Kamion byl propojen s mobilním centrem pro zákaznickou zkušenost (Client Experience Center), umístěným ve čtyřech různých městech v Německu a Francii. Zároveň byl propojen s Londýnským datahousem. Vytvořili jsme virtuální pracovní prostředí, které nabídlo stejně kvalitní přístup všem členům virtuálního týmu.

Digitální pracovní prostor vytvořený na Tour de France ukazuje, jak ve stále propojenějším světě mohou mezinárodní týmy efektivně a komfortně pracovat na společném projektu.

Naše virtuální pracoviště

Big data truck

Přetvořený z mobilního datového centra na sdílené pracoviště

Client Experience Centre

Mobilní, strhující prostor vytvářející přiběhy je během závodu umístěný ve 4 městech

Datový dům

Plně vybavený byt v Londýně, kde probíhá vizualizace dat a publikování analýz

Celosvětově spolupracující lokality

Spojené a spolupracující s big data truckem, Centrem klientských zážitků a Datovým domem

Kybernetická bezpečnost – chraňte svá data způsobem, který vás zbytečně nebrzdí

Celé téma kyberbezpečnosti je o hledání nových způsobů, jak zaručit stálou dostupnost dat a jejich důvěryhodnost v jakémkoliv okamžiku.

Pro Tour de France to znamená zabezpečení stále rostoucího množství informací o závodu. Data proudí od závodníků do cloudu a dále do televizního vysílání, ke komentátorům, k médiím a do sociálních sítí. Vzniká tak zcela unikátní divácká zkušenost. Zcela bezpečná a naprosto plynulá.

Le Tour je pro kybernetické zločince atraktivní sousto. V roce 2016 jsme zablokovali přes milión pokusů o neoprávněné přístupy a 147 „bad bot“ útoků.

Přesunutí veškeré zátěže do cloudu, nám umožnilo využívat robustní bezpečnostní analýzu dat. Naše cloudová platforma je certifikována na nejvyšší bezpečnostní ISO standardy a je zalistována v Cloud Security Alliance’s Security, Trust and Assurance Registry.

V kombinaci s robustními možnostmi datové analýzy se jedná o skutečně vysoce bezpečné řešení.

Přehled zmařených kyberútoků v roce 2016. V roce 2017 jsme ochranu navíc posílili Platformou pro správu bezpečnosti v cloudu.

1,370,534

zablokovaných neoprávněných pokusů o přístup

1,409,769

zaznamenaných podezřelých událostí

147

‘Bad bot’ útoků zastaveno

39,235

identifikovaných pokusů o přístup od podezřelých botů

Tour de France je velkým příběhem

úspěšné digitální transformace

O Dimension Data

Dimension Data využívá sílu technologií, aby pomáhala organizacím dosahovat mimořádných úspěchů v digitální éře. Společnost zaměstnává přes 30 000 vysoce kvalifikovaných pracovníků, kteří poskytují služby přímo ve 46 zemích a prostřednictvím partnerů v 68 zemích světa.

Svým zákazníkům, mezi které patří 70% společností z žebříčku Fortune 100 a 60% společností z žebříčku Fortune 500, pomáhá získávat náskok před konkurencí prostřednictvím budování digitálních infrastruktur, hybridních cloud řešení, kanceláří budoucnosti a řešení pro kybernetickou bezpečnost.

Pokud věříte, že dokážete cokoliv,
jsme tady, abychom vám pomohli.

Zůstaňme v kontaktu: LinkedIn Facebook Youtube Blog Oficiální stránky